Self Healing Concrete

Self Healing Materials is a new research area that gets a lot of attention in recent years. Self Healing Concrete is a term that is used for cement-based materials that repair themselves after the material or structure gets damaged due to some sort of deterioration mechanism.

In this blog we will update you on the progress of the Self Healing Concrete projects running in the section Materials & Environment and the Microlab of the faculty of Civil Engineering and Geosciences of Delft University.


This blog contains a description of the running projects that are financed by AgentschapNL, DCMat, STW and industrial partners. Also a page "Literature & Videos" is included where a lot of publications can be found.


Friday 19 April 2013

Self Healing goes for "Academische Jaarprijs 2013"

This afternoon we have a workshop "Communication" at NWO for the competition "Academische Jaarprijs 2013". Of course we are very positive that we will win this price.
You can follow our progress in the competition on the website of the Academische Jaarprijs 2013.

19 comments:

  1. self healing concrete is awesome. nice pot also. keep it up

    ReplyDelete
  2. I have never heard of self healing concrete before. It sounds like an awesome product. Do you happen to know where I can pick up self healing concrete in Edmonton? Please let me know, thanks.

    ReplyDelete
  3. Self healing has become much more prevalent medical now available on the world wide.healing techniques by meditation operates by granting one access to divine realms of power and healing. If you want to know the various features over meditation come at: amunbrown.com

    ReplyDelete
  4. Self Healing that allows a person to heal without external medicines.

    ReplyDelete
  5. I need this! It is a fully informative post about construction.
    I absolutely appreciate this post.
    Thanks for the inspiration!

    Edina Concrete Contractor

    ReplyDelete
  6. Great blog you have here - market is very slow - Hopefully things will begin picking back up
    parking lot

    ReplyDelete
  7. Totally admirable blog can be applied this ideas in the field of construction regarding your valuable points,thanking you for such a nice blog.
    Brick mortar mix

    ReplyDelete
  8. Excellent post. I want to thank you for this informative read; I really appreciate sharing this great post on concrete driveway waikato nz. Keep up your work.

    ReplyDelete
  9. Sounds Interesting... It is very informative and i like this Post....
    how to use aztec healing clay

    ReplyDelete
  10. Good post.
    This is a perfect blog. This blog will surely help the upcoming Concrete service.
    Bloomington Concrete

    ReplyDelete
  11. nice information about self healing concrete

    Accurate crude oil Calls

    ReplyDelete
  12. Hi guys,
    Thank you so much for this wonderful article really!
    If someone want to know more about the Concrete Contractors Riverside I think this is the right place for you!

    ReplyDelete
  13. wow very nic..good post
    www.shayarihishayari.com

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. This is very Informative Blogs...
    Thanks for Sharing Such Amazing Information...
    Clean-up your area with the Bobcat Services in Edmonton for finishing. Hire a professional Bobcat Service provider to maintain the standards of your externaal property.
    Concrete Services Edmonton
    Landscaping Contractors

    ReplyDelete
  16. Ready mix concrete plant in Amritsar, Punjab is used in construction projects where the site is not willing, or unable, to mix concrete on site.

    ReplyDelete
  17. شركة غسيل سيارات متنقل شرق الرياض التابعة لشركة العالمية كلين واحدة من الشركات ذات السمعة الطيبة، والتي تتميز بالنجاح والخبرة الكبيرة في مجال تنظيف و غسيل سيارات متنقل بالرياض بجميع الانواع والاحجام بايدي افضل فريق عمل وايضا استخدام افضل مواد ومعدات الغسيل .
    كما يوجد لدي شركة غسيل سيارت بالبخار شرق الرياض العديد من الفروع علي مستوي الاحياء والمدن المختلفة علي مستوي الرياض والمملكة بالكامل.
    مع شركة غسيل سيارات متنقل شرق الرياض نستخدم معدات غسيل حديثة، مثل البخار لتنظيف السيارات، ولهذا يامل الكثير من اصحاب السيارات ان يتم غسيل وتنظيف سيارتهم بشكل جيد بدون حدوث اي اضرار للسيارة ولهذا يحتاج الي شركة غسيل سيارات شرق الرياض يكون بها فنين وعمال مهرة للقيام باعمال الغسيل علي اكمل وجة.
    ولهذ تجد ان الشركة تهتم باختيار فريق العمل والذي يجب ان يكون علي اعلي مستوي من الكفاءة والذي يهمتم بعملية التنظيف بشكل ممتاز.
    من افضل شركات غسيل السيارات شرق الرياض حيث تعتبر الشركة العالمية اكبر شركة في المملكة العربية السعودية من حيث العمالة المكثفة والعمالة المدربة بالرياض والادوات المستخدمة حيث تتمتع شركتنا بسمعة قوية في غسيل سيارات متنقل بالرياض
    كما أنها من أرخص شركة غسيل سيارات شرق الرياض من جهة سعرها ونوع السيارة من جهة أخرى وهي بديل عن التنظيف وسعر غسيل السيارات في الرياض من المستوى العام والخاص. المستوى والمستوى العام لأسعار السيارات من جهة السعر شركة تنظيف سيارات متنقلة في الرياض من جهة السعر ومن جهة نوع السيارة.
    شركة غسيل سيارات متنقلة شرق الرياض نعمل دائما من اجل راحتك ولتوفير اي مجهود وتعب منك. نحن الشركة الأولى والأفضل في تقديم جميع الخدمات التي تساعدك بأرخص الأسعار وأقل التكاليف فقط من شركتنا.
    الآن، مع الجودة العالية والتكنولوجيا الحديثة، نقدم لك خدمة غسيل السيارات المتنقلة شرق الرياض (الغسيل مع المنظفات - البخار). لا توجد حدود لجودتها العالية من المحادثة ومهاراتهم وخبرتهم. جميع الخدمات التي نقدمها تمنحك التعب أو الجهود المضنية التي يمكنك القيام بها. يتطلب غسيل السيارات عامل ماهر من ذوي الخبرة في التنظيف. لا يمكنك غسل سياراتك بنفسك ولن تحصل على النتيجة المرجوة، ولكن يمكنك أن تتسخ أكثر.
    مع غسيل سيارات متنقل الرياض، نأتي إليك لغسل سياراتك، وليس أنت. هذا يوفر لك أيضًا الوقت والجهد والمال. إذا كنت في المنزل وترغب في غسل سياراتك في المنزل خوفًا منها أو لتوفير الوقت. نأتي إليك حيث يتم غسل السيارة ورسمها وتركها خالية من الأوساخ أو الأوساخ، لامعة ونظيفة للغاية. استخدمنا ووفر الوقت والجهد والمال مع الشركة العالمية في الرياض.
    تقدم شركة العالمية كلين افضل غسيل سيارات متنقل بالرياض. عند الاتصال بنا، سيذهب عمال الغسيل المتنقلون إلى منزلك لغسل سيارتك في جميع احياء الرياض، وتنظيف السيارة من الداخل والخارج، وتلميع السيارة بعد الغسيل لجعلها تبدو جديدة تمامًا. وبالإضافة إلى ذلك، استخدام البخار في تنظيف السيارة من الداخل والخارج للحفاظ على أريكة السيارة والجلد من السيارة لأطول فترة ممكنة، وكذلك تنظيف الجسم الداخلي حيث تتراكم الأوساخ ومقاعد السيارة.
    إذا قمت بغسل السيارة بالاستعانة بـ شركة غسيل سيارات بالبخار بالرياض، فإننا نحافظ على الأريكة والأرضيات الموجودة في السيارة جيدًا ونقوم بتفريغ الغبار من السيارة قبل غسلها حتى لا تتسخ بعد التنظيف وتترك آثار الغسيل بعد الغسيل. لقد قمنا بتزويدك بموظفين مدربين قاموا بغسل أكثر من 1000 سيارة كبيرة وصغيرة داخل المملكة. لا تتردد في الاتصال بغسيل السيارات المحمول في الرياض بناءً على راحتك لتنظيف سياراتك وعائلتك بكل جودة ممكنة.
    يمكنك ايضا الاطلاع علي : شركة غسيل سيارات متنقل شمال الرياض
    كما يمكنك زيارة موقعنا: https://alalmiyah.com/

    ReplyDelete